Jei bent kažkiek domiesi sveika mityba manau tikrai teko girdėti apie supermaistą. Bet ar tikrai žinai, kas tai yra? Supermaistas (angl. k. „superfood“) - tai toks maistas, kuriame itin daug naudingų maistinių medžiagų ir labai nedaug kalorijų. Radau įdomios informacijos moksliniame straipsnyje „Medical new today“ internetinėje svetainėje. Rekomenduoju, jei puikiai skaitote anglų kalba, paskaityti ir daugiau įdomių ir naudingų straipsnių šioje svetainėje.


Supermaistas – gausus antioksidantų


Antioksidantai yra labai svarbi maistinė medžiaga, kuri reikalinga organizmui padėti kovoti su laisvaisiais radikalais. Žinoma, organizmas ir pats geba gaminti antioksidantus, tačiau jų dažniausiai per mažai, kad organizmas galėtų apsisaugoti nuo laisvųjų radikalų poveikio.


Antioksidantai gali padėti išvengti net ir įvairių ligų: artritas, širdies ligos, kvėpavimo takų ligos, insultas. Be to, padeda užkirsti kelią laisvųjų radikalų poveikį imuninei sistemai.


Supermaistas turtingas ne tik antioksidantais, bet ir įvairiais vitaminais, mineralais. Tokiame maiste gausu ir flavonoidų. Tačiau tai nereiškia, kad reikia maitintis vien tik šiai kategorijai priskiriamus produktus. Mityba visuomet turi būti subalansuota ir sveika.


Supermaistas naudingas ne tik norint išvengti įvairių ligų, bet svarbus sveikai, gražiai odai, stipriems nagams, plaukams, turi įtakos darbingumui, padeda padidinti energijos kiekį.


TOP produktai, kuriuos galima vadinti supermaistu


Supermaistui priskiriama tikrai daug maisto produktų. Tai česnakas, ciberžolė, spirulina, kviečių žolė, burokėliai, braziliški riešutai, miežiai. Na, o TOP produktai, kuriuos rekomenduojama įtraukti į savo mitybos racioną.


Vynuogės


Vynuogės yra vienas tų produktų, kuris vadinamas supermaistu. Naudingesnės raudonosios vynuogės, kuriose yra daug resveratrolio ir kvercetinos.

Resveratrolis itin naudingas menopauzės metu, kai atsiranda padidėjęs karščio pojūtis, nuotaikos kaitos. Taip pat resveratrolis turi naudos gydant Alzheimerio ligą.

 

Įvairios uogos


Uogos taip priskiriamos supermaistui. Jose itin gausu flavonoidų. Flavonoidai gali padėti išvengti vėžinių susirgimų, širdies ligų. Flavonoidai turi priešuždegiminių savybių, padeda gerinti kraujagyslių būklę.


Naudingiausios uogos – acai, goji, mėlynės, avietės, vyšnios, spanguolės.
Spanguolės - padeda sumažinti šlapimo takų infekcijos riziką.


Mėlynės - jose itin daug vitamino K, mangano ir skaidulų. Skaidulos puiki organizmo šluota, taip pat suteikia ilgesniam laiko sotumo jausmą.


Acai uogos – turtingos antioksidantais ir net 19 aminorūgščių. Acai uogos naudingos norintiems išvengti širdies ir kraujagyslių ligų. Acai uogose taip pat yra vitamino C, vitamino B, vitamino K, vitamino E, daugybė mineralų ir kitų naudingų medžiagų.


Goji uogos – jose gausu vitamino C, vitamino E, taip pat net kelių rūšių flavonoidų. Jos naudingos turintiems aukštą kraujo spaudimą, diabetikams. Taip pat naudingos akims, kepenų, inkstų sveikatai.


Avietės - jos taip pat turtingos flavonoidais, kaip ir kitos minėtos uogos. Taip pat jose gausu vitamino C, vitamino PP, vitamino B1 ir B2. Avietės naudingos norint išvengti širdies, kraujagyslių ligų. Taip pat naudingos sergant diabetu, turint virškinimo sutrikimų, padeda išvengti vėžinių susirgimų.


Sojų pupelės


Sojų pupelės dar vienas supermaistas, kurį vertėtų įtraukti į savo mitybą. Jose yra daug izoflavonų bei fitocheminių medžiagų. Izoflavonai padeda mažinti cholesterolio kiekį kraujyje, padeda sumažinti riziką prarasti atmintį vyresniame amžiuje. Taip pat jie naudingi norint sumažinti nemalonius menopauzės simptomus.


Žalumynai


Turbūt pastebėjai, kad daugelyje savo receptų įtraukiu žalumynus. Jie be galo naudingi ir laikomi supermaistu. Ypač naudingi špinatai, burokėlių lapai, lapiniai kopūstai.


Šiuose žalumynuose gausu B grupės vitaminų, taip pat vitaminų A, C, E, K. Be to, juose daug geležies, magnio, kalio, kalcio bei karotinoidų.


Juodas šokoladas


Net ir metant svorį šokolado šiek tiek galima. Juodasis šokoladas turi labai daug flavonoidų. Tad ir šokoladas naudingas norint išvengti širdies ir kraujagyslių ligų, padeda stiprinti imuninę sistemą. Žinoma, šokoladas turi būti kokybiškas, kakavos ne mažiau nei 70%, taip pat idealu be cukraus ar kitų saldiklių.


Žalioji arbata


Supermaistu pavadinti galima ir žaliąją arbatą. Joje itin daug antioksidantų. Šioje arbatoje randami katechinai, ypač stiprūs antioksidantai. Jie padeda mažinti uždegiminius procesus, be to, turi antikancerogeninių savybių. Žalioji arbata nekaloringa, naudinga mažinti stresui.


Manau, kad sužinojai tikrai daug naudingos informacijos ir įtrauksi šiuos produktus į savo mitybos racioną. Tačiau svarbu valgyti sveiką, subalansuotą maistą. Tuomet tikrai pajusi, kaip keičiasi nuotaika, atsiranda daugiau energijos ir savijauta daug geresnė.

ŽALIOSIOS DĖŽUTĖS komandos misija - padėti atrasti kelią į sveikesnį gyvenimą ir geresnę savijautą. Dirbame tam, kad galėtume dalintis savo sukauptomis žiniomis ir įrodyti, kad natūralios priemonės yra naudingos ir veiksmingos. Mūsų klientai pamilo TOP produktus – inovatyvius rutuliukus su pelynu PONAS BAUBAS ir skaidulas DRAKONAS. Tai produktai geresnei savijautai, svoriui mažinti ir žarnynui. Sukūrėme ir naują produktą žmonėms, siekiantiems dar geresnių rezultatų - proteino ir konjako šaknies mišinys DEIVĖ.

Mes žengiame koja kojon kartu su savo klientu, padedame išmokti sveikiau maitintis, formuoti naujus įpročius ir atsirinkti tai, kas iš tiesų naudinga!